Adif avança en el projecte de supressió del bloqueig telefònic en el tram Bobadilla-Ronda –70,5 km entre les províncies de Màlaga i Cadis– de la línia Bobadilla-Algesires, que serà substituït per un avançat sistema de senyalització i telecomunicacions, un bloqueig automàtic en via única (BAU), que funcionarà amb control de trànsit centralitzat (CTC).
L’actuació, amb una inversió de 27,9 milions d’euros, contribuirà a millorar la fiabilitat de les instal·lacions i la qualitat del servei. Amb ella, a més, quedarà implantat el sistema en tota la línia ferroviària, atès que ja està instal·lat entre Ronda i Algesires (105,5 km).
Les obres, que impliquen modificacions a les instal·lacions de senyalització, energia i telecomunicacions i la instal·lació de nous enclavaments electrònics d’última generació, seran supervisades per l’UTE Inse Rail-Meta Engineering, durant un termini de 26 mesos.
Les principals actuacions per dur a terme són les següents:
- Substitució de l’enclavament elèctric a Bobadilla i els enclavaments tipus Bouré a Campillos, Almargen/Cañete La Real i Setenil, per nous enclavaments electrònics.
- Dotació de bloqueig automàtic en via única (BAU) en tot el tram.
- Integració de nous enclavaments electrònics als CTC a Ronda i Còrdova.
- Nous edificis tècnics per a les instal·lacions de senyalització i telecomunicacions a les estacions de Bobadilla, Campillos, Almargen/Cañete La Real, Setenil, així com als llocs intermedis a Teba, Atalaya i Parchite.
- A les estacions de Bobadilla, Campillos i Almargen/Cañete La Real es construiran, a més, gabinets de circulació.