Inserail
  • Menu
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter
    • Es
    • En
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter
    • Es
    • En
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter
    • Es
    • En
  • Inici
  • Empresa
  • Àrees d’Activitat
  • Serveis
  • Projectes
  • R+D+i
  • Notícies
  • Contacta
  • Menu
  • Inici
  • Empresa
  • Serveis
  • Projectes
  • R+D+i
  • Notícies
  • Contacta amb nosaltres
  • Es
  • En
KK de Vaca
R+D+I

Inse Rail presenta a ADIF la seva aplicació Galibrail

31 març, 2025

El dimecres 26 de març, va tenir lloc la presentació de l’aplicació GALIBRAIL a la Direcció de Projectes de Xarxa Convencional d’Adif.

Conscients de la problemàtica creixent que es planteja en els projectes de la xarxa convencional en general, i especialment en els de l’Autopista Ferroviària i la xarxa d’ample mètric, INSE RAIL ha desenvolupat una eina que calcula els gàlibs definits a l’OFOM 1630/2015 tant per a l’ample UIC, com l’ibèric i mètric, i, fins i tot, els gàlibs d’Autopista Ferroviària.

Els seus avantatges principals són l’estalvi de temps i cost en la definició dels gàlibs, l’augment de  la fiabilitat en el càlcul i la seva integració amb altres programes de modelatge 3D i, en general, de l’ecosistema BIM.

La presentació va acabar amb un debat interessant  sobre l’aplicació, i en va fer la cloenda el nostre president, César Cañedo-Argüelles.

Font: Inse Rail

https://inserail.es/wp-content/uploads/2025/03/Galibrail_Adif_Inserail-scaled.jpg 1920 2560 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2025-03-31 19:24:312025-03-31 19:27:47Inse Rail presenta a ADIF la seva aplicació Galibrail
R+D+I

Inse Rail llança un projecte nou d’innovació, ACE FABRI, per a la caracterització estructural de ponts ferroviaris de fàbrica

29 novembre, 2024

Actualment, no es coneixen amb prou precisió els límits de capacitat de càrrega d’aquesta mena de ponts amb el pas de trens cada vegada més ràpids i pesats, per la qual cosa cal que la tecnologia de prevenció s’adeqüi a aquests avenços.

Les singularitats que presenten aquestes tipologies i el seu context temporal, han donat lloc a una certa absència d’interès pel desenvolupament de tècniques modernes que en facilitin el manteniment. Tanmateix, hi ha en servei un nombre considerable que, per altra banda, de manera creixent, van agafant interès des del punt de vista del seu valor com a patrimoni històric.  Cal esmentar que els ponts de fàbrica suposen gairebé el 45 % de tots els ponts ferroviaris espanyols.

L’objectiu del projecte és la generació d’una nova metodologia d’auscultació per caracteritzar el comportament dinàmic d’estructures d’obres de fàbrica, de manera que es permeti el manteniment d’estructures ferroviàries de carreuats o maçoneria.

Entre els objectius específics cientificotècnics hi ha:

  1. Aconseguir formular una proposta de criteris que guiïn l’elecció del nivell d’excitació òptim, més la metodologia de calibratge de models preferent, per caracteritzar dinàmicament un pont de fàbrica (BiME òptim).
  2. Validar un procediment nou per a dues estructures representatives, i fer servir quatre nivells d’excitació, i diferents tècniques EMA i OMA per a la caracterització dinàmica.
  3. Establir la necessitat o no d’emprar excitació dinàmica de nivell E4, per aparició d’alguna mena de comportament no lineal.
  4. Establir la necessitat o no d’ajustar models no lineals FEM-DEM per reproduir el comportament dinàmic estructural.
  5. Comprovar, mitjançant els assajos experimentals, la proposta formulada per a l’elecció del BiME òptim.
  6. Proposar models lineals equivalents per a la predicció del comportament dinàmic de ponts de fàbrica.
  7. Demostrar la capacitat per fer una anàlisi predictiva.

La capacitat tècnica dels participants presenta una gran experiència en projectes del sector per part d’INSE RAIL acompanyat d’un gran potencial investigador per part de la Universitat Politècnica de València, amb el suport d’un component innovador i tecnològic de TRES i HAMERTEC. 

 

Font: Inse Rail

https://inserail.es/wp-content/uploads/2024/11/ACE_FABRI_Inserail.jpg 695 1024 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2024-11-29 10:12:232024-12-04 10:14:15Inse Rail llança un projecte nou d'innovació, ACE FABRI, per a la caracterització estructural de ponts ferroviaris de fàbrica
R+D+I

Inse Rail finalitza el projecte d’innovació per a gàlibs ferroviaris, GALIBRAIL

12 setembre, 2024

Inse Rail ha finalitzat, amb el suport del CDTI (Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial), el projecte d’innovació GALIBRAIL, un programari innovador desenvolupat íntegrament dins de la companyia. Amb aquest es pretén afrontar els desafiaments tecnològics en matèria de gàlibs ferroviaris que hi ha actualment i aquells que sorgiran fruit del nou escenari de liberalització, impuls i foment del trànsit ferroviari europeu, tant de passatgers com de mercaderies, amb especial èmfasi en les autopistes ferroviàries de futura creació.

Aquesta eina avantguardista representa un salt qualitatiu i quantitatiu en el càlcul de qualsevol tipus de gàlib ferroviari. Qualitativament, perquè implementa els algorismes de càlcul de tots els gàlibs que exigeix la normativa espanyola vigent (Ordre FOM/1630/2015, de 14 de juliol, per la qual s’aprova la Instrucció ferroviària de gàlibs actualitzada i publicada el 18/2/2023) d’una manera ràpida i precisa. Quantitativament, perquè redueix les hores dedicades al càlcul i sobretot a la representació gràfica dels gàlibs, atès que té una sortida automàtica tipus CAD en 2D i genera el model 3D del gàlib que pot ser implementat en qualsevol projecte de gestió BIM.

Entre els objectius aconseguits amb aquest projecte, després de dos anys de desenvolupament i posada en marxa, destaca per aportar una solució tècnica innovadora i disruptiva  dins del sector; reforçar la posició d’Inse  Rail com a enginyeria de referència en la mobilitat ferroviària, així com les nostres relacions comercials amb tots els agents involucrats, especialment amb ADIF i RENFE, tant dins com fora de les nostres fronteres, mitjançant aliances estratègiques d’interès comú; reivindicar el compromís d’Inse  Rail amb els ODS (objectius de desenvolupament sostenible), atès que aquest projecte s’emmarca en més ús del ferrocarril per al transport de mercaderies i de passatgers, la baixa taxa de contaminació  del qual és conforme a les recomanacions de l’Agenda 2030; avançar la competència tractant problemes que hauran d’abordar ben aviat les administracions espanyoles, com el de les autopistes ferroviàries, i aconseguir arribar a una solució a aquests per al 2024

 
Font: Inse Rail

https://inserail.es/wp-content/uploads/2024/09/Galibrail_inserail_1-1.png 459 1252 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2024-09-12 13:42:582024-09-12 13:42:58Inse Rail finalitza el projecte d’innovació per a gàlibs ferroviaris, GALIBRAIL
R+D+I

Inse Rail finalitza el projecte d’innovació Hyperstrooct, per a viaductes d’Hyperloop

26 abril, 2024

Inse Rail ha finalitzat amb la UPV (Universitat Politècnica de València) i amb el suport del CDTI el Projecte Hyperstrooct, un projecte a l’avantguarda de l’estat d’art en matèria de càlcul estructural en línies d’Hyperloop  des del prisma de la infraestructura, que ha consistit en el desenvolupament d’una eina avançada de simulació per analitzar, calcular i validar la resposta estructural i interacció vehicle-estructura.

Després de gairebé dos anys de desenvolupament, hem aconseguit l’objectiu marcat pel departament d’R+D de dissenyar i desenvolupar un sistema automatitzat de simulació de la resposta estructural i interacció vehicle-estructura per a viaductes d’Hyperloop , que permet automatitzar els càlculs del disseny d’aquesta infraestructura per a la seva valoració i posterior construcció.

Entre els múltiples objectius innovadors d’aquest projecte destaquen tant la resolució del problema d’anàlisi estructural de la circulació del vehicle en el sistema Hyperloop al llarg de la infraestructura tipus viaducte o similar, com proporcionar la resposta prevista per a l’estructura i el vehicle en termes de moviments, deformacions, esforços i tensions. També resulta clau obtenir resultats d’aplicació en l’àmbit de l’enginyeria, com són garantir la capacitat de dur a terme estudis d’alternatives que siguin comparables entre si per valorar el termini de construcció requerit i la inversió necessària, o fer la planificació de la línia i la seva tramificació, d’acord amb les especificacions de traçat i entorn.

Aquest programari permet a Inse Rail posicionar-se com a enginyeria d’avantguarda en l’àmbit del transport, i compartir coneixements amb els professionals de la UPV (Universitat Politècnica de València), que són, sens dubte, els millors especialistes en aquest àmbit a escala internacional.

Font: Inse Rail

https://inserail.es/wp-content/uploads/2024/04/hyperloop_inserail2.jpeg 1440 2560 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2024-04-26 14:44:472024-04-26 14:44:47Inse Rail finalitza el projecte d’innovació Hyperstrooct, per a viaductes d’Hyperloop
R+D+I

Inse Rail participa en el màster ferroviari de la Universitat de Cantàbria

17 novembre, 2022

Aquest cap de setmana, Inse Rail imparteix l’assignatura d’Innovació Empresarial dintre del Màster Ferroviari que organitzen la Universitat de Cantàbria i MAFEX, com a part de les accions que reflecteixen el nostre compromís amb la innovació, principal mitjà que garanteix la millora contínua i competitiva dintre del sector ferroviari.

El màster pretén formar professionals en diferents àrees del sector ferroviari, aportar coneixement en temes relacionats amb el material rodant, les instal·lacions i senyalització, amb l’estudi del comportament de la superestructura, amb el disseny i la simulació de les operacions, amb la gestió dels recursos humans, considerant el marc normatiu. 

Font: Inse Rail  
17 de novembre de 2022

https://inserail.es/wp-content/uploads/2022/11/Master-universidad-de-cantabria-inserail-1.jpeg 380 647 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2022-11-17 14:53:112022-11-27 15:15:08Inse Rail participa en el màster ferroviari de la Universitat de Cantàbria
R+D+I

Inse Rail llança el projecte d’innovació GALIBRAIL

16 juliol, 2022

Inse Rail, amb el suport del CDTI (Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial), llança un nou projecte d’innovació: GALIBRAIL. 

El projecte té com a objectiu final dissenyar i desenvolupar un sistema computeritzat de càlcul i anàlisi de gàlibs ferroviaris que consideri tots els elements d’una línia ferroviària, del seu entorn i el material rodant, i apliqui nous algoritmes de càlcul i dimensionament de les mesures límit per validar les condicions de circulació en el paradigma real actual.

El càlcul de gàlibs constitueix un procés pel qual es comprova que hi ha prou espai entre el material rodant i la infraestructura sobre la qual operarà, per garantir la seguretat de la circulació ferroviària i impedir els xocs entre els trens que circulen en vies contigües o amb la infraestructura mateixa, aportant sempre un marge mínim de seguretat. 

Essent el càlcul de gàlibs el pilar bàsic per poder desenvolupar nous corredors ferroviaris, diversificar l’operació en els existents i permetre la interoperabilitat en el trànsit internacional, la necessitat d’un sistema de càlcul automatitzat que permeti abordar aquest aspecte, inexistent fins a la data, és avui més indispensable que mai, i per això representarà un avantatge competitiu destacat per a Inse Rail quan finalitzi amb èxit aquest projecte d’innovació.

 
Font: Inse Rail  
15 de Juliol de 2022

https://inserail.es/wp-content/uploads/2022/07/Galibrail_inserail.png 680 1000 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2022-07-16 11:06:212022-08-01 21:02:09Inse Rail llança el projecte d’innovació GALIBRAIL
R+D+I

Inse Rail s’incorpora a TRUCKTREN

27 novembre, 2021

Inse Rail s’incorpora a TRUCKTREN, un ambiciós i innovador projecte que proposa un nou sistema de transport intermodal, sostenible i intel·ligent de trasllat de camions mitjançant llançadores lleugeres per les autopistes ferroviàries i garanteix la traçabilitat de mercaderies, un sistema virtual de càrrega i descàrrega, i el control intel·ligent d’operacions a les plataformes logístiques.

TRUCKTREN està integrada per Inse Rail, Gaptek, Airia, Salvat Logística, Carena i el centre tecnològic CEIT, fet que garanteix així no només la màxima excel·lència tècnica i tecnològica, sinó la multifuncionalitat dels equips de treball que la integren.


https://inserail.es/wp-content/uploads/2021/11/trucktren_inserail.jpg 685 1001 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2021-11-27 22:57:402022-03-27 22:59:14Inse Rail s’incorpora a TRUCKTREN
R+D+I

La tecnologia HAMERTEC ha estat seleccionada per la Unió Europea per participar en la missió d’abast de serveis i tecnologies ferroviàries al Japó a través de l’eu gateway business avenues programme

9 juliol, 2020

La tecnologia HAMERTEC, desenvolupada per Inse Rail en associació amb Telice, ANCO Engineers, Inc. i la Fundació Caminos de Hierro, ha estat seleccionada per la Unió Europea per participar en la missió d’abast de serveis i tecnologies ferroviàries al Japó a través de l’EU Gateway Business Avenues Programme.

Del 26 al 29 de novembre, ens reunirem amb audiències específiques de socis i clients potencials en l’esdeveniment Mass Trans Innovation Japan, l’exposició més gran del sector, que es fa cada dos anys, amb una estimació de 30.000 visitants; l’escenari perfecte per presentar la nostra solució avançada per al manteniment preventiu i predictiu de ponts ferroviaris.

EU Gateway │Business Avenues és una iniciativa finançada per la Unió Europea que ajuda les empreses europees a establir col·laboracions comercials duradores a Àsia.


https://inserail.es/wp-content/uploads/2020/05/inserail-hamertec-1.jpg 801 1000 Jaime Martínez https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Martínez2020-07-09 13:43:422021-03-14 10:13:57La tecnologia HAMERTEC ha estat seleccionada per la Unió Europea per participar en la missió d’abast de serveis i tecnologies ferroviàries al Japó a través de l’eu gateway business avenues programme

Categories

  • R+D+I
  • Disseny
  • Consultoria
  • Enginyeria de Construcció
  • L'Empresa
  • Explotació i Manteniment
  • Project Management

Inse Rail

L’empresa
R+D+I
Treballa amb nosaltres

Español | English

Activitats

Sistemes Ferroviaris
Infraestructures de l’Transport
Energia i Instal·lacions Industrials
Innovació

Oficines

Madrid (Central)
Barcelona
Portugal
Arabia Saudí

Últims Projectes

Ampliació del tramvia de la Diagonal. (Barcelona)


https://inserail.es/wp-content/uploads/2023/10/tranvia_diagonal1_inserail.jpeg 900 1200 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2023-10-22 12:47:322023-10-22 21:18:46Ampliació del tramvia de la Diagonal. (Barcelona)

Coordinació de les obres del metro de Màlaga per al lliurament al concessionari i supervisió de la posada en marxa


https://inserail.es/wp-content/uploads/2022/04/metro-malaga_inserail.png 420 728 Jaime Cañedo https://inserail.es/wp-content/uploads/2019/08/LOGO_INSERAIL.png Jaime Cañedo2022-10-17 11:02:172022-10-30 12:12:49Coordinació de les obres del metro de Màlaga per al lliurament al concessionari i supervisió de la posada en marxa

Activitat impulsada i subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i finançada al 100% pel Fons Social Europeu com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de COVID-19

© Copyright INSE RAIL S.L. | Avenida de Burgos, 12 – Planta 7ª 28036 Madrid | T. +34 91 302 95 40

Aviso legal  |  Política de Privacidad

Scroll to top

Aquest lloc utilitza galetes. A l'continuar navegant aquest lloc web, acceptes nostre ús de cookies.

OKLearn more

Configuració de galetes i privacitat

Com fem servir les galetes
Cookies esenciales del sitio web
Galetes de Google Analytics
Altres serveis externs
Política de privacitat
Com fem servir les galetes

Podem demanar que s'estableixin galetes al teu dispositiu. Utilitzem cookies per informar-nos quan visites els nostres llocs web, com interactues amb nosaltres, per enriquir la teva experiència d'usuari i per personalitzar la teva relació amb el nostre lloc web.

Fes clic en els diferents capçaleres de categoria per obtenir més informació. També pots canviar algunes de les teves preferències. Tingues en compte que el bloqueig d'alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència en els nostres llocs web i els serveis que podem oferir.

Cookies esenciales del sitio web

Aquestes galetes són estrictament necessàries per proporcionar serveis disponibles a través del nostre lloc web i per utilitzar algunes de les seves funcions.

Causa que aquestes galetes són estrictament necessàries per a lliurar el lloc web, no pots rebutjar-sense afectar el funcionament del nostre lloc. Pots bloquejar-los o eliminar canviant la configuració del teu navegador i forçant el bloqueig de totes les galetes en aquest lloc web.

Galetes de Google Analytics

Aquestes galetes recopilen informació que s'utilitza en forma agregada per ajudar-nos a comprendre com es fes servir el nostre lloc web, com d'efectives són les nostres campanyes de màrqueting, o per ajudar-nos a personalitzar el nostre lloc web i la nostra aplicació per millorar la teva experiència.

Si no vols que rastregem la teva visita al nostre lloc, pots desactivar el seguiment al navegador aquí:

Altres serveis externs

També utilitzem diferents serveis externs com Google Webfonts, Google Maps i proveïdors externs de vídeo. Atès que aquests proveïdors poden recopilar dades personals com la teva adreça IP, et permetem bloquejar aquí. Tingues en compte que això podria reduir en gran mesura la funcionalitat i l'aparença del nostre lloc. Els canvis tindran efecte una vegada que tornis a carregar la pàgina.

Configuració de Google Webfont:
[Av_privacy_google_webfonts]

Configuració de Google Map:
[Av_privacy_google_maps]

Vimeo i Youtube s'incrusta vídeos:
[Av_privacy_video_embeds]

Política de privacitat

Pots llegir sobre les nostres cookies i configuracions de privacitat en detall a la nostra Pàgina de Política de Privadesa.

Política de privacidad