Enginyeria de Construcció

Assistència tècnica a la redacció dels projectes constructius i execució de les obres de les instal·lacions del tram nus de la Encina-Xàtiva-València del Corredor Mediterrani

ADIF

País: Espanya

Any: 2020- 2023

El projecte s’emmarca dins d’un objectiu d’enllaç entre la línia d’Alta Velocitat Madrid-València i la línia d’Alta Velocitat Albacete-Alacant, a l’altura de La Encina, de manera que aquesta connexió pugui acabar donant continuïtat al corredor mediterrani

Conocer todos nuestros servicios

Inse Rail, en UTE amb les empreses Tekia i Airtren,  executa aquest contracte d’assistència, que és aplicable a tots els subsistemes tant en l’àmbit de Convencional com en el d’Alta Velocitat del tram nus de La Encina-Xàtiva-València  del Corredor Mediterrani. Aquest tram forma part de la futura línia d’Alta Velocitat que connectarà València i Alacant.

L’assistència fa el control i seguiment de les actuacions relatives a l’elaboració dels projectes, execució de les obres, proves i posada en servei de les instal·lacions dels enclavaments; control de trànsit centralitzat; sistemes de protecció del tren, sistemes auxiliars de detecció i de subministrament d’energia; telecomunicacions fixes i mòbils (GSM-R i tren-terra), i instal·lacions de protecció i seguretat i afeccions.

Tot això, des del començament dels treballs fins a la posada en servei i lliurament al manteniment de les instal·lacions, segons els plans i calendari establert pels adjudicataris de les obres tant per als trams d’Alta Velocitat com els de Convencional.

El projecte es durà a terme en dues fases. La primera, que inclourà totes les actuacions necessàries per a la posada en marxa d’un nou tram d’ample convencional entre Font de la Figuera i l’estació de Xàtiva, així com l’execució de totes les instal·lacions de seguretat de l’alta velocitat en els trams bifurcació Aguaverde-Bifurcació Nus de La Teja i Xàtiva-València. La segona fase, consistirà a adaptar a l’ample estàndard el tram que actualment disposa d’ample convencional entre el nus de La Teja i Xàtiva, i a més equipar tot el trajecte amb senyalització d’alta velocitat i sistema europeu de gestió de trànsit ferroviari (ERTMS).

El termini d’execució total del contracte és de 40 mesos.