Disseny

Projecte Constructiu per a l’ampliació de la base de manteniment de Santa Catalina II.

RENFE

País: Espanya

Any: 2020- 2021

La base de manteniment de Santa Catalina II  (posada en servei el 2011), que té una capacitat màxima de 4 llocs de manteniment de tren de 200 m, va sorgir amb l’inici de l’activitat de la línia d’AVE Madrid-València el 2010 i les seves necessitats de manteniment de primer nivell a la capçalera d’aquesta.

Conocer todos nuestros servicios para Sistemas Ferroviarios

Actualment, la base de manteniment presenta uns nivells d’ocupació alts, tant als llocs de manteniment com a les vies d’estacionament, fet que satura i condiciona les activitats de manteniment de material rodant.

Inse Rail, en UTE amb l’empresa Ofitep, redacta el projecte constructiu de l’ampliació de l’actual taller de manteniment de trens d’alta velocitat Santa Catalina II, junt amb la platja de vies de la capçalera sud i de les instal·lacions complementàries d’electrificació, com a empresa referent en els sistemes ferroviaris (energia, electrificació, senyalització i comunicacions) i disseny de vies.

Elprojecte constructiu que cal dur a terme conformarà una completa definició tècnica del conjunt d’obres necessàries per a la posada en servei del nou taller de 1r nivell, incloent els elements d’infraestructura ferroviària (via, electrificació i instal·lacions de seguretat i senyalització), elements d’edificació i elements d’urbanització (drenatge, vials, connexions de servei, etc.) i totes aquelles instal·lacions necessàries per al complet funcionament d’un complex de manteniment d’aquestes característiques.

Entreels avantatges d’aquesta ampliació destaquen:

  • Una capacitat de 4 nous llocs de tren (equivalents a un parc mantingut d’entre 16 i 24 trens).
  • L’aprofitament de part de la infraestructura i mitjans productius desplegats en l’actual base de manteniment, fet que minimitza la inversió en determinats aspectes.