L’Ajuntament de Göteborg –la segona ciutat més important de Suècia– ha seleccionat l’empresa local Rejlers com un dels quatre proveïdors per al subministrament de serveis d’enginyeria per al tramvia del municipi. Les seves activitats se circumscriuran a l’àmbit de les vies fèrries i la plataforma.
Aquest projecte, sota el qual es dissenyarà el traçat del nou ferrocarril urbà, s’ha guanyat en estreta col·laboració amb la consultora Inse Rail. En paraules de Niklas Mårtensson, cap de Projectes d’Infraestructura i Negoci de Rejlers, “la firma espanyola té una àmplia experiència en projectes de trens lleugers tant al seu país com en altres indrets del món”.
Fins avui, apunta la companyia en un comunicat de premsa, l’enginyeria sueca ha mantingut una estreta relació amb Göteborg, col·laboració que s’ha incrementat en els darrers temps gràcies a les nombroses obres de construcció i remodelació que la localitat està duent a terme en relació al seu tramvia. Aquesta estructura, amb 150 quilòmetres d’extensió, constitueix la xarxa tramviària més important d’Escandinàvia.
L’acord té una durada de dos anys, amb la possibilitat de prorrogar-lo uns altres dos més. Les tasques encomanades a Inse Rail i Reljers inclouen estudis de viabilitat, la planificació del projecte, recerca i avaluació de les condicions d’obra, plans de propietat, preparació dels documents relatius a la licitació, construcció i contractació, així com consultes tècniques en relació amb el traçat i les plataformes.
Rejlers és una de les ensenyes més grans en l’àmbit de l’enginyeria i la consultoria industrial de la regió nòrdica. D’altra banda, Inse Rail té més de 20 anys d’experiència altament especialitzada en el sector ferroviari i, en particular, en les seves instal·lacions i sistemes. La societat desenvolupa la seva activitat en els sectors ferroviari, industrial, energètic i d’edificació, i engloba les diferents etapes de planificació, disseny, construcció i explotació de les inversions. Entre els seus projectes destaquen la renovació de la senyalització de la Línia 5 de Metro de Madrid; els sistemes via, EMC i RAMS a la LAV de Califòrnia; les instal·lacions de la línia Kozhúkhoskaya del metropolità de Moscou, o el sistema de protecció civil de l’Estació de Madrid-Atocha Cercanías.