ADIF ha adjudicat a Inse Rail la supervisió de les obres per a la modernització de les instal·lacions de senyalització, energia i comunicacions en un tram de 96 quilòmetres, des de la línia Madrid-Burgos fins al polígon Prado Marina d’Aranda de Duero, amb un termini previst d’execució de 18 mesos.
Aquesta actuació millorarà la connexió del trànsit de trens de mercaderies en aquest tram i, a més, incorporarà avenços en l’explotació ferroviària, la qual cosa dotarà la línia de més capacitat i fiabilitat i més regularitat en les circulacions.
Entre les principals actuacions que duran a terme hi ha:
- La substitució de l’enclavament elèctric d’Aranda de Duero per un d’electrònic.
- Actualització de l’enclavament de Burgos.
- Substitució dels senyals instal·lats a la via per uns altres de tipus LED amb les respectives balises ASFA Digital.
- Instal·lació de nous equips de detecció de tren (comptadors d’eixos) i de nous motors de desviaments.
- Establiment d’un bloqueig d’alliberament automàtic en via única (BLAU) en tot el tram d’actuació.
- Integració de les noves funcionalitats dels enclavaments en el control de trànsit centralitzat (CTC) de Miranda de Ebro.
- Instal·lació del sistema d’alimentació ininterrompuda (SAI) en els equips de senyalització dels enclavaments.
- Estesa de fibra òptica.
Amb l’habilitació del bloqueig automàtic en via única (BAU) en tots els trams i la instal·lació d’enclavaments electrònics en la totalitat del tram, es disposarà de més adaptabilitat per a modificacions posteriors que es puguin preveure.