Inse Rail, en UTE amb l’empresa Grusamar, durà a terme la supervisió de les obres que promou Adif per a la reorganització de les vies de l’estació d’Atocha Cercanías amb la implantació d’un nou esquema (4+4+2), que millorarà la gestió del trànsit ferroviari de l’estació.
L’actuació forma part del Pla de Cercanías de Madrid i incrementarà la capacitat de les línies C-3 i C-4 que transcorren pel túnel de Sol. A més, ampliarà l’andana 5, que dona servei als viatgers de la C-5.
Nou esquema de vies 4+4+2
La configuració de vies a un esquema 4+4+2 a la capçalera nord assignarà les vies 1 a 4 al túnel de Recoletos, les vies 5 a 8 al de Sol i les vies 9 i 10 al túnel d’Embajadores. A més, farà possible que la via 8 s’utilitzi com a via d’apartat per a la línia C-5 en cas d’incidència.
Així mateix, es prolongarà i eixamplarà l’andana 5, que dona servei a les vies 9 i 10, per augmentar-ne la capacitat i destinar-lo a la pujada/baixada de viatgers de la línia C-5 per als dos sentits de circulació.
Actualment, l’estació d’Atocha Cercanías disposa de deu vies amb andana amb una configuració de 4+3+3, per la qual cosa aquesta remodelació representarà un gran canvi que afavorirà la circulació de les línies que són més utilitzades.
Els trens de Cercanías són els que més circulen per Atocha, però també es pot veure afectada en un futur la circulació dels trens de mitjana i llarga distància.