Inse Rail ha estat adjudicatària, en UTE, del contracte d’ADIF per a la redacció del projecte de construcció del nou accés ferroviari a l’aeroport d’Alacant, que inclou la infraestructura, les vies, les andanes i la nova estació de viatgers. El termini previst per a la redacció del projecte és de 24 mesos.
L’accés ferroviari a l’Aeroport de l’Altet comporta la construcció d’un bypassen la línia convencional, no electrificada, entre Múrcia i Alacant, amb una plataforma equipada amb travesses polivalents per a una configuració final de 2 vies UIC. L’accés per projectar connecta amb la línia Murcia-Alacant als voltants de l’estació de Torrellano després d’endinsar-se en el terme municipal d’Alacant, amb una longitud aproximada d’uns 4,75 km.
La part més rellevant del projecte és la nova estació a l’aeroport. El disseny soterrat inclou tant l’obra civil de la caverna com l’arquitectura d’aquesta, a més de totes les instal·lacions no ferroviàries, dins dels terrenys que actualment són domini d’AENA.
Un aspecte important que cal tenir en compte és que a la nova terminal de l’aeroport ja s’ha definit el punt d’accés per als viatgers que provinguin de la nova estació.
Abans i després de l’estació, el traçat també està soterrat entre pantalles, per eliminar l’afecció permanent a l’autovia N-338 i al vial d’entrada a l’aeroport que implicaria la construcció de l’accés ferroviari en superfície.
El tram de túnel soterrat entre pantalles a l’oest de l’estació tindrà una longitud aproximada de 825 m i el situat a l’est, de 333 m.