L’objecte del contracte d’Inse Rail, en UTE amb Ayesa, consisteix en la dotació, modificació i adequació de les instal·lacions de seguretat i comunicacions per a la migració de la línia d’alta velocitat L050, actualment en servei, al nou traçat que transcorre per l’interior de la futura estació de la Sagrera, en el seu segon nivell ferroviari, a més de la posada en servei i integració en els sistemes gestionats des de Madrid, Saragossa i Barcelona (CRC, PRO, CTC, BSC…) i les seves afeccions amb les estacions de Barcelona-Sants i bifurcació Mollet, i connexions amb altres línies.
L’adequació de les instal·lacions existents i la dotació de les noves s’integra en un canvi global informat a l’AESF amb contractes dels subsistemes d’infraestructura, energia, control comandament i senyalització, sistemes de protecció del tren ERTMS i telecomunicacions fixes, i l’execució dels treballs d’aquestes obres transcorre de manera interdependent i en paral·lel.
L’estació de la Sagrera és la infraestructura més gran en marxa a Catalunya i una de les més ambicioses i complexes dels darrers anys a Espanya. L’actuació es configura al gran node multimodal de Barcelona, que acollirà serveis d’alta velocitat i llarga distància, mitjana distància i Rodalies, metro i autobusos urbans i interurbans.