L’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) ha adjudicat a l’UTE Inse Rail – Bews la redacció de l’estudi informatiu i del projecte executiu de l’alternativa triada per a l’ampliació del tramvia Diagonal – Baix Llobregat fins al centre de Sant Feliu de Llobregat.
En l’estudi informatiu es definiran dues alternatives, basades en estudis previs, que incorporaran els resultats dels estudis de compatibilitat de les alternatives tramviàries amb l’últim projecte del soterrament de la línia de ferrocarril i del desplaçament de la parada terminal, i s’actualitzaran les característiques de traçat que en derivin.
Addicionalment, s’incorporaran les directrius sorgides del concurs internacional d’idees dut a terme per l’Ajuntament que tinguin impacte en la definició de les alternatives i haurà de ser coherent en les determinacions del pla director urbanístic que recollirà els canvis en el planejament urbanístic de la ciutat postsoterrament.
Les alternatives analitzaran els nous punts de vista del trànsit i la mobilitat, la funcionalitat, la compatibilitat urbanística, l’explotació tramviària, els serveis existents i afectats, els subministraments energètics, la compatibilitat mediambiental i l’economia, amb un grau de precisió adequat per poder sotmetre l’estudi a informació pública.
A petició de l’Ajuntament, es considerarà una tercera alternativa o variant de les dues anteriors per la consideració d’una tercera parada addicional més pròxima al polígon del Pla.
Una vegada seleccionada i aprovada per part d’ATM l’alternativa més favorable en termes de sostenibilitat i dels objectius de l’actuació, l’UTE Inse Rail – Bews redactarà el projecte constructiu, incloent la part d’implantació tramviària i la urbanització de l’entorn.
Tant la fase de planificació (estudi informatiu), com la fase de disseny (projecte constructiu) es desenvoluparan amb metodologia BIM.