ADIF ha adjudicat a Inse Rail el contracte d’assistència tècnica per al control i vigilància de les obres de revisió i actualització de la línia aèria de contacte entre les estacions d’Aranguren i Carranza i de la subestació de Carranza per a la posada en servei de l’electrificació del tram.
L’objecte d’aquest contracte és dotar les instal•lacions d’equips moderns i funcionals que aportin més fiabilitat i millors prestacions, mitjançant la substitució de l’actual equipament al parc exterior i la zona de corrent continu, així com la millora de les proteccions i control, substitució de pals de catenària afectats i reserves.
El projecte preveu, a més, la realització d’un inventari complet de l’estat de la catenària en el tram Aranguren-Carranza; escanejat de túnels; adequació de la catenària actual amb treballs de càlcul, regulació, estesa i rependolat; instal•lació de viseres i tanques de protecció a les boques dels túnels i passos inferiors; revisió de proteccions als baixadors i estacions, i eliminació de vegetació i poda al llarg de la línia per garantir la distància de seguretat elèctrica a la catenària i els gàlibs de pas dels trens.
L’actualització de la línia aèria de contacte en el tram Aranguren-Carranza era l’última prevista per completar l’electrificació des de Bilbao fins a Carranza, una vegada acabades les obres de reconstrucció integral dels túnels de Callejo i Arroyo. Aquest projecte incloïa també la instal•lació de catenària als túnels i al tram entre tots dos.
Font: Inse Rail
28 d’octubre del 2022