Renfe amplia el seu taller de trens d’alta velocitat de Madrid per atendre la flota entrant. Les obres començaran al juny i pugen a 12,5 milions d’euros sobre un pressupost de licitació de 16,5 milions. L’adjudicatària és l’UTE Seranco-Pasaval, que disposa d’un termini d’execució de nou mesos.
El taller de Santa Catalina, a la zona d’Entrevías i Puente de Vallecas, va començar a funcionar el 2010, amb l’obertura de la línia d’alta velocitat Madrid-València, amb un total de quatre vies. Aquestes es dupliquen ara per prestar servei a una flota addicional de 24 trens d’alta velocitat.
El projecte que ha elaborat Inse Rail, en consorci amb l’empresa Ofitep, conforma una completa definició tècnica del conjunt d’obres necessàries per a la posada en servei del nou taller de 1r nivell, i inclou els elements d’infraestructura ferroviària (via, electrificació i instal·lacions de seguretat i senyalització), elements d’edificació i elements d’urbanització (drenatge, vials, connexions de serveis, etc.) i totes aquelles instal·lacions necessàries per al complet funcionament d’un complex de manteniment d’aquestes característiques.
L’ampliació de la nau ja existent, amb unes altres quatre vies de 200 metres, permetrà donar servei a 48 vehicles en els seus vuit llocs de manteniment. Actualment, Renfe té al 100 % els seus tallers, amb la qual cosa pretén guanyar capacitat en una instal·lació en la qual també treballen les mantenidores Actren i Nertus.