El consorci empresarial integrat per Inse Rail i Ines Ingenieros Consultores, redactarà els projectes d’adequació de passos superiors i embocadures de túnels de tota la xarxa ferroviària de la zona nord, nord-oest i nord-est que gestiona ADIF incloent les línies d’ample convencional, estàndard i mètric, en els quals es consideri necessària la instal·lació de tancaments de protecció per a la posterior ubicació del sistema de detecció de caiguda d’objectes (DCO), així com la inspecció o inventariat d’aquests elements de la infraestructura.
El sistema de detecció de caiguda d’objectes, que té com a finalitat evitar les incidències en la circulació davant la possible invasió del gàlib de la via per part d’objectes estranys, es considera necessari per millorar l’explotació de les línies, ja que permet conèixer en tot moment i amb fiabilitat que la via es troba lliure d’obstacles en els punts en què es troba instal·lat.
Els punts més crítics davant la possibilitat de caiguda d’objectes sobre la via són les boques dels túnels, per la necessitat de controlar els possibles despreniments, i els passos superiors, davant la possibilitat de caiguda d’objectes procedents del trànsit rodat que hi circuli.