Inse Rail ha finalitzat, amb el suport del CDTI (Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial), el projecte d’innovació GALIBRAIL, un programari innovador desenvolupat íntegrament dins de la companyia. Amb aquest es pretén afrontar els desafiaments tecnològics en matèria de gàlibs ferroviaris que hi ha actualment i aquells que sorgiran fruit del nou escenari de liberalització, impuls i foment del trànsit ferroviari europeu, tant de passatgers com de mercaderies, amb especial èmfasi en les autopistes ferroviàries de futura creació.
Aquesta eina avantguardista representa un salt qualitatiu i quantitatiu en el càlcul de qualsevol tipus de gàlib ferroviari. Qualitativament, perquè implementa els algorismes de càlcul de tots els gàlibs que exigeix la normativa espanyola vigent (Ordre FOM/1630/2015, de 14 de juliol, per la qual s’aprova la Instrucció ferroviària de gàlibs actualitzada i publicada el 18/2/2023) d’una manera ràpida i precisa. Quantitativament, perquè redueix les hores dedicades al càlcul i sobretot a la representació gràfica dels gàlibs, atès que té una sortida automàtica tipus CAD en 2D i genera el model 3D del gàlib que pot ser implementat en qualsevol projecte de gestió BIM.
Entre els objectius aconseguits amb aquest projecte, després de dos anys de desenvolupament i posada en marxa, destaca per aportar una solució tècnica innovadora i disruptiva dins del sector; reforçar la posició d’Inse Rail com a enginyeria de referència en la mobilitat ferroviària, així com les nostres relacions comercials amb tots els agents involucrats, especialment amb ADIF i RENFE, tant dins com fora de les nostres fronteres, mitjançant aliances estratègiques d’interès comú; reivindicar el compromís d’Inse Rail amb els ODS (objectius de desenvolupament sostenible), atès que aquest projecte s’emmarca en més ús del ferrocarril per al transport de mercaderies i de passatgers, la baixa taxa de contaminació del qual és conforme a les recomanacions de l’Agenda 2030; avançar la competència tractant problemes que hauran d’abordar ben aviat les administracions espanyoles, com el de les autopistes ferroviàries, i aconseguir arribar a una solució a aquests per al 2024