Amb la finalitat de dotar la xarxa d’explotació de Metro de Madrid de més qualitat, mantenibilitat i seguretat en l’operació, s’ha establert un Pla d’actuació per a la renovació tecnològica dels sistemes de senyalització amb problemes d’obsolescència i presència de substàncies contaminants, substituint-los per enclavaments electrònics d’última generació.
A conseqüència d’aquest pla, METRO ha planificat l’execució dels treballs de renovació integral del sistema de senyalització de la línia 7A, entre les estacions d’Estadio Metropolitano i Pitis, a fi de dotar la línia d’un sistema de senyalització tipus distància objectiu d’altes prestacions i disponibilitat, que permeti la retirada de l’equipament amb problemes d’obsolescència. En concret, s’actuarà sobre 20 quilòmetres de túnel i 27 estacions.
Inse Rail supervisarà l’execució dels treballs d’instal·lacions que es desenvoluparan en horari nocturn sense tall de servei, i cinc períodes de tall de servei d’aproximadament 92 hores cadascun previstos durant l’any 2024/2025. Resulta, per tant, crític per a l’execució dels treballs previstos la coordinació dels treballs, tant en els períodes amb servei com en els tancaments previstos.