Els treballs comprenen l’adequació d’aquestes instal·lacions a la nova configuració de vies associada al Canal Accés.
Entre les actuacions objecte d’aquest contracte destaca l’adaptació del sistema de gestió del trànsit de València-Joaquín Sorolla i del Centre de Regulació i Control de la línia d’alta velocitat, entre altres instal·lacions; així com del procediment de sortida i entrada de trens a la connexió entre Joaquín Sorolla i València-Nord.
Així mateix, s’instal·larà una nova senyalització i altres elements de camp dels equipaments de seguretat i comunicacions, com ara circuits de via, comptadors d’eixos, balises o detectors de caiguda d’objectes, a més de la realització de les verificacions i proves tècniques.
El projecte del Canal d’Accés de València i la remodelació de l’estació de València-Joaquín Sorolla constitueixen una operació clau per a la integració del ferrocarril a la capital valenciana.
Amb el soterrament de les vies d’accés a les dues estacions de València, s’alliberaran terrenys per al desenvolupament de la ciutat, i es transformarà l’estació de Joaquín Sorolla –incloent l’ampliació del seu aparcament– per respondre a l’increment de la demanda derivat de la liberalització dels serveis ferroviaris i del desenvolupament del Corredor Mediterrani.