L’UTE COPISA-CRC-INFESA, adjudicatària de les obres de construcció de la futura base de manteniment a l’estació de Ripoll, ha encarregat a Inse Rail la redacció del projecte constructiu del nou taller.
L’abast del projecte, que es desenvoluparà en metodologia BIM, inclou el disseny de les connexions nord i sud del taller, el mateix taller de manteniment i reparació, així com la platja de vies i via de contorn / pas per a l’estacionament de trens.
L’actuació, que forma part del projecte del Pla de tallers de Renfe, preveu una inversió de 14,4 milions d’euros i un termini d’execució de 10 mesos, i es preveu que estigui operativa en el segon semestre de l’any 2024 per prestar servei de manteniment a les unitats que circulin per la línia R3 de Rodalies de Catalunya.
Amb la construcció de la nova base de manteniment de Ripoll, es permetrà dur a terme reparacions i revisions de curt abast als trens sense necessitat de tornada a la seva base principal, amb la qual cosa es reduiran les incidències del servei a Rodalies de Catalunya i el temps d’entrada i sortida dels vehicles al taller.
Inse Rail suma una nova referència a la seva dilatada experiència en tallers i bases de manteniment ferroviàries. Actualment, està projectant el primer taller d’ADIF a la subbase de manteniment de Madrid–Sur, una nova base de manteniment a Santa Perpètua de Mogoda per a Alstom i l’adequació del taller de Vilapicina per a TMB.
Recentment, ha dissenyat per a RENFE el nou taller d’alta velocitat Fuencarral II i les ampliacions del taller d’autopropulsat i de la base de manteniment de Santa Catalina II, a més de el Project Management de la construcció i posada en servei del taller de manteniment de Medina a la línia d’alta velocitat Haramain, a l’Aràbia Saudita.