L’interès de TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) per incrementar la flota de trens comporta la necessitat de millorar i ampliar les zones de taller per a manteniment i infraestructura de trens, equips i components, i adequar les zones per treballar amb seguretat per poder aconseguir aquest increment.
Inse Rail redactarà el projecte constructiu per a l’adequació d’increment de flota del taller, de manera que s’aconsegueixin les necessitats específiques de material mòbil per assolir els reptes d’increment i manteniment d’equips i trens.
Entre las les actuacions previstes en el projecte hi ha la realització d’estudis de viabilitat i d’alternatives (per a l’optimització de les instal·lacions no ferroviàries i de la infraestructura existent), càlculs estructurals i afectacions a les instal·lacions diverses del taller. Es preveuen els treballs de definició en l’àmbit de l’arquitectura i obra civil, fonaments i moviments de terra, estructures, tancaments, paviments, revestiments, instal·lacions de desguàs, de baixa tensió, ventilació, clima, instal·lacions d’alta tensió o mitjana tensió i vies. També s’hi inclouen els treballs necessaris per comprovar-ne l’estat actual, com l’aixecament topogràfic i la detecció dels serveis afectats en l’àmbit de projecte.
Amb aquest projecte, Inse Rail suma una nova referència a la seva dilatada experiència en tallers i bases de manteniment ferroviàries. Actualment, projecta per a ADIF el seu primer taller a la subbase de manteniment de Madrid–Sud, i per a Alstom, una nova base de manteniment a Santa Perpètua de Mogoda. Recentment, ha dissenyat per a RENFE el nou taller d’alta velocitat Fuencarral II i les ampliacions del taller d’autopropulsat i de la base de manteniment de Santa Catalina II, a més del project management de la construcció i posada en servei del taller de manteniment de Medina a la línia d’alta velocitat Haramain, a l’Aràbia Saudita.