La xarxa de Metro de Madrid disposa d’infraestructures l’antiguitat de construcció de les quals comporta la presència d’amiant en alguns dels seus materials de revestiment, canalitzacions, etc. Fer una identificació correcta de tots els materials amb amiant garanteix que aquests puguin ser retirats i, per tant, erradica el risc per exposició en casos de trencament o deterioració.
Atès que s’ha detectat la presència de fibres d’amiant en diferents elements, com ara plaques de fibrociment en cobertes i falsos sostres situats dins de les estacions de la xarxa de metro, es requereix com a part de la planificació preventiva la identificació completa de materials amb possible presència d’amiant dins de la xarxa d’estacions, túnels, dipòsits i dependències de Metro de Madrid.
Inse Rail fa treballs d’inspeccions i presa de mostres en elements susceptibles de contenir amiant des de l’any 2017, i actualment té un departament molt especialitzat i una àmplia experiència en la identificació d’elements amb contingut en amiant i en l’extracció de mostres.
Inse Rail ha fet treballs de referència en edificis públics, així com en estacions, túnels i material mòbil.
Entre els últims treballs executats destaquen els realitzats per a les entitats que gestionen el transport públic de les ciutats de Madrid i Barcelona, així com per a diferents organismes municipals, com l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de Sevilla o l’Ajuntament de Getafe, i per a organismes estatals, com el Ministeri de Cultura.