Alstom construirà una nova base de manteniment ferroviari al Centre Industrial de Santa Perpètua de Mogoda, a Barcelona, on ja desenvolupa una important activitat industrial, i planifica un important creixement i transformació de la planta, per afrontar l’augment de comandes nacionals i internacionals.
Inse Rail serà l’encarregada de dur a terme el projecte d’aquesta nova base de manteniment dins del complex, que inclou també la connexió amb la xarxa ferroviària existent, el feix de vies per poder accedir al nou taller i els accessos viaris a les noves instal·lacions, i s’actuarà sobre una superfície aproximada de 14 hectàrees.
La parcel·la, propietat d’Alstom, està connectada amb la xarxa d’ample ibèric d’ADIF, en particular, amb l’estació Mollet-Santa Rosa de la línia 222 administrada per ADIF.
La nova base de manteniment, amb unes mesures previstes per a la nau principal de 121m de longitud i 22m d’ample, se situarà propera al centre de transformació, i disposarà d’una zona de maniobres que permeti l’entrada i sortida de tràilers alhora.
Amb aquest nou projecte, Inse Rail continua afermant-se com a empresa de referència en el disseny de tallers i bases de manteniment ferroviàries. Actualment, projecta per a ADIF el seu primer taller a la subbase de manteniment de Madrid–Sud, i recentment ha dissenyat diversos tallers de manteniment per a RENFE, com són el nou taller d’alta velocitat Fuencarral II i les ampliacions del taller d’Autopropulsat i de la base de manteniment de Santa Catalina II.
A més, Inse Rail, des de l’any 2014, acompanya RENFE com a Project Manager de la construcció i posada en servei del taller de manteniment de Medina a la línia d’alta velocitat Haramain, que uneix les ciutats de Meca i Medina, a l’Aràbia Saudita.