El contracte ha estat adjudicat a Inse Rail en UTE amb l’empresa Meta Engineering, i té un termini d’execució de 27 mesos.
Entre els objectius principals del projecte, que complementa els projectes de canvi d’ample de via i catenària, destaca possibilitar la implantació de l’ample estàndard per a les circulacions de mercaderies i de viatgers, la renovació de les actuals instal·lacions per augmentar-ne la disponibilitat i fiabilitat, així com l’increment de la capacitat i la regularitat del trànsit ferroviari, la qual cosa contribuirà a optimitzar i racionalitzar l’explotació ferroviària d’acord amb els escenaris futurs.
També es pretenen millorar els paràmetres de fiabilitat de les instal·lacions de senyalització, en incorporar nous enclavaments a les onze estacions del tram, xarxes de cablejat amb factor de reducció, circuits de via d’última generació (d’audiofreqüència en trajecte i vies generals i comptadors d’eixos en vies d’apartat), obra civil, noves connexions de servei d’energia i interfícies dels enclavaments amb l’equipament ERTMS.
Entre les operacions per desenvolupar, hi ha les obres d’instal·lacions de senyalització, comunicacions, control de trànsit, enclavaments d’última generació, senyals que incorporen tecnologia LED, instal·lació ASFA digital (anunci de senyals i frenada automàtica) com a sistema de protecció del tren i la integració en el Control de Trànsit Centralitzat (CTC).
D’aquesta manera, a més, s’aconsegueix augmentar la durabilitat d’aquests sistemes i es redueix la probabilitat d’incidències que afectin el servei i racionalitzar les necessitats de manteniment.
També s’actuarà en la nova configuració de vies en diverses estacions del tram, així com en sistemes de subministrament d’energia, edificis tècnics, canalitzacions i obres civils auxiliars, i sobre aquelles operacions per a la realització de proves i posada en servei.
28 Gener, 2023