Amb una inversió de 267 milions d’euros, el tramvia de la Bahía de Cadis ha començat a rodar aquest dimecres amb un recorregut que unirà les localitats de Cadis, San Fernando i Chiclana.
El traçat és de 24 quilòmetres i inclou 21 parades, i donarà cobertura a una població de 234.000 habitants localitzats a menys de mil metres de distància d’una parada.
El trambahía és un sistema de transport públic bimodal que combina el millor dels trens i dels tramvies. És la primera vegada que un mitjà dissenyat per circular en àrees urbanes transporta viatgers per la xarxa ferroviària nacional.
Els vehicles estan dissenyats per resistir la trobada amb trens d’altes prestacions, la qual cosa li permet circular per la via fèrria, arribar fins als 100 quilòmetres per hora i retallar el temps que triguen a arribar d’un municipi a un altre. Disposen d’un sistema de portes, finestres i ventilació preparades per passar d’una velocitat mínima en el recorregut pel centre històric a creuar-se amb trens a 160 km/hora.
A més, tenen un sistema d’alimentació doble per adaptar-se a tots dos trams, i l’interior està dividit en diferents alçàries separades per rampes o graons; és l’única manera que els viatgers puguin baixar tant a les parades del tren com a la ciutat.
També és l’únic tren a Espanya amb rodes elàstiques, a diferència de les de metall que utilitza Renfe.
El projecte va començar a dissenyar-se fa dues dècades i les obres van començar fa 16 anys. La complexitat tècnica va multiplicar la inversió prevista i va retardar la seva posada en marxa en nombroses ocasions.
Inse Rail, en UTE amb les empreses TPF Getinsa i Aertec fa que participa en aquest rellevant projecte des de l’any 2010, com a direcció d’obra de les instal•lacions d’energia, sistemes de senyalització i comunicacions, i equipament de tallers i cotxeres.
Font: Inse Rail
27 d’octubre de 2022