Enginyeria de Construcció
Assistència tècnica a la redacció dels projectes constructius i execució de les obres de les instal·lacions del tram nus de la Encina-Xàtiva-València del Corredor Mediterrani
ADIF
País: Espanya
Any: 2020- 2023
El projecte s’emmarca dins d’un objectiu d’enllaç entre la línia d’Alta Velocitat Madrid-València i la línia d’Alta Velocitat Albacete-Alacant, a l’altura de La Encina, de manera que aquesta connexió pugui acabar donant continuïtat al corredor mediterrani
Inse Rail, en UTE amb les empreses Tekia i Airtren, executa aquest contracte d’assistència, que és aplicable a tots els subsistemes tant en l’àmbit de Convencional com en el d’Alta Velocitat del tram nus de La Encina-Xàtiva-València del Corredor Mediterrani. Aquest tram forma part de la futura línia d’Alta Velocitat que connectarà València i Alacant.
L’assistència fa el control i seguiment de les actuacions relatives a l’elaboració dels projectes, execució de les obres, proves i posada en servei de les instal·lacions dels enclavaments; control de trànsit centralitzat; sistemes de protecció del tren, sistemes auxiliars de detecció i de subministrament d’energia; telecomunicacions fixes i mòbils (GSM-R i tren-terra), i instal·lacions de protecció i seguretat i afeccions.
Tot això, des del començament dels treballs fins a la posada en servei i lliurament al manteniment de les instal·lacions, segons els plans i calendari establert pels adjudicataris de les obres tant per als trams d’Alta Velocitat com els de Convencional.
El projecte es durà a terme en dues fases. La primera, que inclourà totes les actuacions necessàries per a la posada en marxa d’un nou tram d’ample convencional entre Font de la Figuera i l’estació de Xàtiva, així com l’execució de totes les instal·lacions de seguretat de l’alta velocitat en els trams bifurcació Aguaverde-Bifurcació Nus de La Teja i Xàtiva-València. La segona fase, consistirà a adaptar a l’ample estàndard el tram que actualment disposa d’ample convencional entre el nus de La Teja i Xàtiva, i a més equipar tot el trajecte amb senyalització d’alta velocitat i sistema europeu de gestió de trànsit ferroviari (ERTMS).
El termini d’execució total del contracte és de 40 mesos.
Ampliació del tramvia de la Diagonal. (Barcelona)
Coordinació de les obres del metro de Màlaga per al lliurament al concessionari i supervisió de la posada en marxa