Es tracta de la primera instal·lació d’aquest tipus que tindran Adif i Adif Alta Velocidad i, amb aquesta, el gestor de la infraestructura ferroviària pretén atendre el manteniment de primer nivell de les vint-i-dues locomotores d’ample estàndard i trens auscultadors de què disposa per dur a terme les tasques de manteniment, exploració i auscultació de la xarxa.
El taller s’aixecarà a la subbase de manteniment d’infraestructura Madrid-Sur d’Adif i tindrà connexió a la línia convencional. Així mateix, disposarà de capacitat per emprendre aquests treballs de manteniment tant a material rodant d’ample estàndard com convencional.
En concret, en un principi acollirà les vint-i-dues locomotores d’ample estàndard que Adif Alta Velocidad va adquirir al novembre de 2019 per dur a terme en les línies d’alta velocitat funcions d’exploració, rescat, llevaneu o suport a treballs de manteniment.
Tanmateix, el taller tindrà dimensió per poder atendre també el manteniment dels trens auscultadors, de manera que es dotarà de fosses, naus de més longitud i equips de tornejament de rodes.
D’aquesta manera, el contracte que ara s’adjudica vol analitzar les diverses opcions que la subbase de manteniment Madrid-Sur presenta per construir el taller i la seva connexió a la xarxa convencional i, posteriorment, redactar el projecte per a la seva construcció.