Disseny

Projecte de construcció del nou accés ferroviari a l’aeroport d’Alacant i la nova estació de viatgers

ADIF

País: Espanya

Any: 2023- 2024

La part més rellevant del projecte és la nova estació a l’aeroport. El disseny soterrat inclou tant l’obra civil de la caverna com l’arquitectura d’aquesta, a més de totes les instal·lacions no ferroviàries, dins dels terrenys que actualment són domini d’AENA.

Conocer todos nuestros servicios

Inse Rail, en UTE amb l’empresa Geocontrol, redactará el projecte de construcció del nou accés ferroviari a l’aeroport d’Alacant, que inclou la infraestructura, les vies, les andanes i la nova estació de viatgers. El termini previst per a la redacció del projecte és de 24 mesos.

L’accés ferroviari a l’Aeroport de l’Altet comporta la construcció d’un bypassen la línia convencional, no electrificada, entre Múrcia i Alacant, amb una plataforma equipada amb travesses polivalents per a una configuració final de 2 vies UIC. L’accés per projectar connecta amb la línia Murcia-Alacant als voltants de l’estació de Torrellano després d’endinsar-se en el terme municipal d’Alacant, amb una longitud aproximada d’uns 4,75 km.

La part més rellevant del projecte és la nova estació a l’aeroport. El disseny soterrat inclou tant l’obra civil de la caverna com l’arquitectura d’aquesta, a més de totes les instal·lacions no ferroviàries, dins dels terrenys que actualment són domini d’AENA.

Un aspecte important que cal tenir en compte és que a la nova terminal de l’aeroport ja s’ha definit el punt d’accés per als viatgers que provinguin de la nova estació.

Abans i després de l’estació, el traçat també està soterrat entre pantalles, per eliminar l’afecció permanent a l’autovia N-338 i al vial d’entrada a l’aeroport que implicaria la construcció de l’accés ferroviari en superfície.

El tram de túnel soterrat entre pantalles a l’oest de l’estació tindrà una longitud aproximada de 825 m i el situat a l’est, de 333 m.