Consultoria
Redacció de l’estudi informatiu “Integració Urbana de la línia Chinchilla–Cartagena a Alcantarilla i Javalí Nuevo (Múrcia)”.
Ministerio de Transportes
País: Espanya
Any: 2019-2021
Per al desplegament del PITVI, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través de la Sotsdirecció General de Planificació Ferroviària, ha encarregat a INSE RAIL la planificació i ordenació ferroviària d’aquesta àrea del territori mitjançant la definició de traçats alternatius.
L’actuació s’engloba dins les diferents actuacions que preveu el PLA D’INFRAESTRUCTURES, TRANSPORT I HABITATGE. PITVI (2012-2024), el qual estableix la modernització del ferrocarril amb l’objectiu de continuar garantint un mode de transport segur, competitiu i eficaç al servei de la societat.
Per al desplegament del PITVI, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través de la Sotsdirecció General de Planificació Ferroviària, ha encarregat a INSE RAIL la planificació i ordenació ferroviària d’aquesta àrea del territori mitjançant la definició de traçats alternatius, traçats que millorin la funcionalitat ferroviària i eliminin, d’una banda, l’efecte barrera i les molèsties acústiques que la presència del ferrocarril indueix en els nuclis poblacionals i, per la banda de la seguretat, els riscos vinculats als passos a nivell urbans existents en aquest tram de la línia.
Per tant, la comesa d’INSE RAIL en aquesta assistència està sent l’anàlisi multicriteri comparativa i avaluació d’impacte ambiental dels diferents traçats per a l’obtenció de l’alternativa que permeti establir, sobre la base dels condicionants actuals, la solució òptima per a la integració urbana de la líniaChinchilla–Cartagena, en passar per Alcantarilla i Javalí Nuevo (Múrcia). L/320.
Les alternatives desenvolupades consisteixen en variants de traçat exteriors a les poblacions esmentades i el soterrament del traçat actual. Cal destacar entre els seus paràmetres característics els següents: 4 alternatives de traçat i 3 alternatives de connexió entre la L/320 i la L/322, longituds de nou traçat entre 7,5-8 km, en funció de les alternatives, presència de túnels amb longituds superiors a 1 km, 2 viaductes ferroviaris i unes altres 6 estructures per a continuïtat de camins i carreteres confrontants, via sense electrificar, plataforma per a via doble d’ample 1.668 mm, amb pendents màximsdel 15%.
Ampliació del tramvia de la Diagonal. (Barcelona)
Coordinació de les obres del metro de Màlaga per al lliurament al concessionari i supervisió de la posada en marxa