Consultoria

Redacció de l’estudi informatiu “Integració Urbana de la línia Chinchilla–Cartagena a Alcantarilla i Javalí Nuevo (Múrcia)”.

Ministerio de Transportes

País: Espanya

Any: 2019-2021

Per al desplegament del PITVI, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través de la Sotsdirecció General de Planificació Ferroviària, ha encarregat a INSE RAIL la planificació i ordenació ferroviària d’aquesta àrea del territori mitjançant la definició de traçats alternatius.

Conocer todos nuestros servicios para Sistemas Ferroviarios

L’actuació s’engloba dins les diferents actuacions que preveu el PLA D’INFRAESTRUCTURES, TRANSPORT I HABITATGE. PITVI (2012-2024), el qual estableix la modernització del ferrocarril amb l’objectiu de continuar garantint un mode de transport segur, competitiu i eficaç al servei de la societat.

Per al desplegament del PITVI, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través de la Sotsdirecció General de Planificació Ferroviària, ha encarregat a INSE RAIL la planificació i ordenació ferroviària d’aquesta àrea del territori mitjançant la definició de traçats alternatius, traçats que millorin la funcionalitat ferroviària i eliminin, d’una banda, l’efecte barrera i les molèsties acústiques que la presència del ferrocarril indueix en els nuclis poblacionals i, per la banda de la seguretat, els riscos vinculats als passos a nivell urbans existents en aquest tram de la línia.

Per tant, la comesa d’INSE RAIL en aquesta assistència està sent l’anàlisi multicriteri comparativa i avaluació d’impacte ambiental dels diferents traçats per a l’obtenció de l’alternativa que permeti establir, sobre la base dels condicionants actuals, la solució òptima per a la integració urbana de la líniaChinchilla–Cartagena, en passar per Alcantarilla i Javalí Nuevo (Múrcia). L/320.

Les alternatives desenvolupades consisteixen en variants de traçat exteriors a les poblacions esmentades i el soterrament del traçat actual. Cal destacar entre els seus paràmetres característics els següents: 4 alternatives de traçat i 3 alternatives de connexió entre la L/320 i la L/322, longituds de nou traçat entre 7,5-8 km, en funció de les alternatives, presència de túnels amb longituds superiors a 1 km, 2 viaductes ferroviaris i unes altres 6 estructures per a continuïtat de camins i carreteres confrontants, via sense electrificar, plataforma per a via doble d’ample 1.668 mm, amb pendents màximsdel 15%.