Disseny

Projecte constructiu per a la remodelació integral de l’estació de Grisén (Saragossa)

ADIF

País: Espanya

Any: 2021- 2022

Les actuacions pretenen millorar la capacitat operativa de les instal·lacions per evitar la penalització que implica el trànsit per la via desviada. També es millorarà la seguretat amb la construcció de passos inferiors per a la supressió dels passos a nivell entre andanes.

Conocer todos nuestros servicios

Inse Rail redacta per a ADIF el projecte de construcció per a la remodelació integral de l’estació de Grisén (Saragossa), el principal objectiu del qual és millorar la capacitat operativa i la funcionalitat de l’explotació ferroviària de les instal·lacions. També es pretén millorar la seguretat per als ciutadans i el trànsit de trens mitjançant la construcció de passos inferiors per a la supressió dels passos a nivell entre andanes.

L’estació de Grisén està situada en el punt quilomètric 314/643 de la línia d’ample convencional Madrid-Barcelona i en la seva banda imparell neix el by-pass Grisén-Cabañas de Ebro. Actualment, el trànsit de trens de viatgers entre Madrid, Euskadi i Navarra es fa a través de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona, fins a l’intercanviador de Plasencia de Jalón, utilitzant aquest by-pass. La configuració actual de vies de l’estació obliga al fet que aquestes circulacions transitin per via desviada, la qual cosa comporta una penalització tant per als trens parells com imparells, i són vuit el nombre de trens en tots dos sentits afectats per aquesta situació. Gràcies a la remodelació completa de la capçalera costat Casetas/Cabañas de Ebro, mitjançant la reconfiguració de les vies generals, s’evitaran les penalitzacions derivades del pas per via desviada.

Descripció dels treballs

Entre els principals treballs hi ha l’eliminació de passos a nivell entre andanes mitjançant la construcció de passos inferiors i l’ampliació de la via d’apartat fins als 750 m, a fi que els trens de mercaderies d’aquesta longitud puguin quedar-hi estacionats i deixin lliure per circular la via general, sense generar afeccions.

Per configurar el nou esquema de vies, s’eliminaran dos aparells de via per substituir-los per uns altres, desplaçant les escapades d’entrada, tant en el costat Saragossa com en el costat Cabañas de Ebro, avançant la seva posició actual. Un altre aparell de via al costat Madrid es desplaçarà cap a Plasencia de Jalón. Les escapades del costat Zaragoza seran de la màxima velocitat possible per via desviada per no penalitzar en excés els trànsits de mitjana distància. També s’estudiarà la possibilitat de connectar les vies 1 i 3 amb una nova escapada per poder fer creus des del ramal d’Opel. A la capçalera costat Saragossa també es desplaçaran els eixos de les vies 1 i 2.